Ze ontmoetten elkaar tijdens een Golfclinic van PSV Business in 2017. Sindsdien hebben de bedrijven een structureel partnership gesloten op het gebied van marketing. Specifieke op het gebied van toiletbeleving. Mathijs Visser van Happy Horizon en Dennis Schnitzler van Vendor sloegen na een aantal gesprekken de handen ineen en ontwikkelden samen Vendor Moments: bijzondere styling voor toiletgroepen.
Golfclinic PSV Business
“Mathijs en ik hebben elkaar ontmoet tijdens een golfclinic. Daar hebben we een beetje gepraat, een rondje gelopen en een kopje koffie gedronken. Je kent het wel. Zo zijn we erachter gekomen wat we beiden doen”, vertelt Dennis Schnitzler in de PSV Businessclub. Grappig genoeg hadden beide bedrijven in de basis geen enkel raakvlak met elkaar. Happy Horizon is een groep van gespecialiseerde bureaus op het gebied van marketing, communicatie en technologie. Vendor, op hun beurt, is een specialist op het gebied van toilethygiëne, met name gericht op bedrijven. “Maar op het persoonlijke vlak klikte het enorm”, vervolgt Schnitzler. “Uiteindelijk wisselden we wat ideeën uit, zijn we nog een kop koffie gaan drinken en toen bleek dat we als bedrijven juist veel raakvlakken hadden.”
Persoonlijke raakvlakken
“We raakten in gesprek over muziek, concerten, allerlei dingen”, vult Mathijs Visser het eerste contact aan. “Een concrete vraag vanuit Vendor was er niet, maar Dennis is toch op ons kantoor in de Blob (in Eindhoven, red.) op bezoek gekomen. Op een gegeven moment kwam de vraag of wij mee wilden denken in de ontwikkeling van een nieuw product. Zodoende zijn we gaan samenwerken.”

Vendor Moments
Dat product bleek de ontwikkeling van het concept Vendor Moments. Schnitzler: “Vanuit de Ziggo Dome kregen wij de vraag of wij mee wilden denken in de restyling van hun toiletgroepen. Zij wilden daar beleving aan toevoegen, iets bijzonders doen waarbij de gasten positief verrast worden qua beleving. Wij hadden daar wel wat ideeën bij en die heb ik tijdens één van onze koppen koffie aan Mathijs laten zien. Mathijs werd dusdanig enthousiast en dat bleek min of meer de aftrap voor de businesscase.”
Tour de France
Het hoofdkantoor van Vendor is uitgerust met conceptversies. Eén daarvan is een Tour de France-toilet, waarbij je je als wc-gebruiker renner voelt. Visser: “Alle toiletruimtes kunnen worden uitgerust met geluid, geur en beeld. Het is echt een bijzondere gewaarwording en je kunt het ook als marketinginstrument inzetten door gebruikers bijvoorbeeld een QR-code te laten scannen en daarvoor iets terug te geven. Zo verzamel je data en gegevens van bezoekers.”
Hoogtepunt
“Het toilet is vaak je eerste en laatste bezoek”, vult Schnitzler aan. “De herinnering moet goed zijn. Wij denken dat het concept zich uitstekend leent voor restaurants, theaters en bedrijven die iets unieks willen voor hun klanten en bezoekers. Je onderscheiden met een unieke ervaring, daar draait alles om. En we zijn met diverse partijen al in gesprek. Daarnaast komt binnenkort ook een afvaardiging van PSV bij ons op bezoek in verband met de mogelijke verbouwing van de Bestuurs- en Sponsoretage. Het meest toffe zou ik vinden dat mensen over het toiletbezoek gaan praten en dat hun toiletbezoek als één van de hoogtepunten van de avond ervaren.”

Over Vendor
Het ultieme doel van Vendor wat de boarding onder het uitvak van het Philips Stadion verzorgt, is van elk toiletbezoek een happy moment maken. Vendor vindt dat iedereen op elk moment moet kunnen genieten van een ontspannen en prettig toiletbezoek. Ongeacht het aantal mensen dat – soms in korte tijd – het toilet gebruikt. Klanten en hun toiletbezoekers zijn verzekerd van slimme, kwalitatieve producten, excellente service en een frisse toiletruimte. Kortom, een positieve beleving.
Over Happy Horizon
Happy Horizon huurt een Business Room in de Noordoosthoek van het Philips stadion. Happy Horizon is een groep van gespecialiseerde bureaus op het gebied van (online) marketing, communicatie en technologie. Allemaal met een eigen unieke talent. Indien relevant, bundelen ze de krachten. Happy Horizon houdt van mooie campagnes, maar nog meer van mooie resultaten.
