PSV en TOTO hebben het Official Partnership opengebroken en opgewaardeerd. De aanbieder van sportweddenschappen blijft de komende twee seizoenen als Official Partner aan PSV verbonden. In het contract is tevens een optie voor nog eens twee seizoenen opgenomen.
Meer zichtbaarheid
TOTO is in Nederland de enige legale aanbieder van sportweddenschappen. TOTO is sinds de oprichting door de KNVB in 1957 onlosmakelijk verbonden met het Nederlands voetbal. Als partner van het Nederlands elftal en als naamgevend sponsor van de TOTO KNVB Beker steunt TOTO het Nederlands voetbal al jaren. PSV biedt TOTO de komende jaren de mogelijkheid meer zichtbaarheid te creëren. TOTO krijgt een vaste positie op de mouw van de PSV-shirts.
Goede ervaring
Commercieel Directeur Frans Janssen legt uit waarom PSV en TOTO het onderlinge partnership hebben opgewaardeerd. “De ervaring met TOTO uit het eerste jaar is goed. TOTO heeft laten zien dat zij de PSV-supporter begrijpt en creëert activaties die herkenbaar en relevant voor onze achterban zijn. Wij hebben Philips een ereplaats op ons tenue kunnen geven en daardoor kwam er een nieuwe positie op het shirt vrij. Die gaat de komende seizoenen ingevuld worden door TOTO, zoals zij dat ook al tijdens bekerwedstijden en vriendschappelijke duels heeft gedaan.”
Betrokken Partner
Sam Depoortere, Business Director TOTO: ”We waren al trots op de samenwerking met een topclub als PSV. Maar nu TOTO ook bij alle Eredivisie-wedstrijden het shirt van de Eindhovenaren siert, is ons partnership echt compleet.” TOTO was afgelopen seizoen al Partner van PSV Vrouwen. Daar stonden zij al langer op de rechtermouw van het shirt.
De oer-Hollandse en in Nederland de enige legale aanbieder van sportweddenschappen biedt elke dag een groot palet van sportwedstrijden waarbij de speler een voorspelling kan plaatsen. TOTO is één van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij een groot deel van haar resultaat aan de Nederlandse sport. In 2020 ging het om een bedrag van 45,2 miljoen euro.