Internationalisering | PSV intensiveert commerciële focus op VS

Internationalisering | PSV intensiveert commerciële focus op VS
2 min
PSV1

PSV intensiveert de internationale focus op de Verenigde Staten. Amerika was al een focusland, maar sinds de komst van spelers Ricardo Pepi, Malik Tillman, Sergiño Dest en Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart ziet de club nieuwe kansen ontstaan. Voormalig PSV-speler DaMarcus Beasley gaat een ambassadeursrol vertolken.

“Amerikaanse bedrijven tonen steeds meer interesse in de florerende Brainport regio”, ervaart Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV. “Als verbinder van het zakelijke zuiden willen wij inspelen op die trend. We denken dat in de VS mogelijkheden liggen om niet alleen commercieel actiever te zijn, maar ook om onze fanbase er verder te vergroten.”

Een belangrijke bijkomstigheid is dat het WK in 2026 onder andere in de Verenigde Staten wordt georganiseerd. De club heeft Bob van Oosterhout in de arm genomen om de doelen verder te realiseren. “Bob heeft enorm veel sportmarketingervaring en daarnaast een heel uitgebreid netwerk in zowel Europa als de VS. Hij doet daar al jaren zaken”, aldus Janssen.

Ambassadeur
Nu de club verschillende prominente gezichten uit de Amerikaanse voetbalwereld in dienst heeft, ziet PSV de banden warmer worden. DaMarcus Beasley gaat zich de komende periode als ambassadeur actief inzetten om PSV te promoten in zijn vaderland. De 126-voudig international van de Verenigde Staten speelde van 2004 tot en met 2007 tachtig wedstrijden voor PSV. Recentelijk woonde hij PSV-Heerenveen bij en bracht hij een bezoek aan Campus De Herdgang.

Focuslanden
PSV richt zich met haar internationale activiteiten voornamelijk op Mexico, Brazilië en de Verenigde Staten. In de zogeheten focuslanden heeft de club samenwerkingen lopen om de naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast is het actief op het Caribische eiland Bonaire.