PUMA en PSV hebben donderdagavond tijdens een uniek lichtspektakel het uittenue voor komend seizoen gepresenteerd. Het ontwerp van deze ‘Away Kit’ heeft een gelijkenis met het exterieur van het Van Abbemuseum, de locatie van de lancering. Volgende week geven PSV en PUMA de projectie als digitaal kunstwerk uit in 101 NFT’s. Met deze primeur krijgen supporters die het shirt kopen voor het eerst de kans om eigenaar te worden van een exclusief deel van dit kunstwerk.
Kleurcombinatie
Het nieuwe uitshirt van PSV heeft een blokkenpatroon in de kleur ‘Parisian Nights’ en beschikt daarnaast over felrode details, zoals de PUMA-cat, hoofdsponsor Metropoolregio Brainport Eindhoven en rugsponsor GoodHabitz.
Inspired by Art
Vanwege de gelijkenis van het shirtdesign met het exterieur van het Van Abbemuseum, is ervoor gekozen om de werelden van voetbal en kunst samen te brengen onder het thema ‘Inspired by Art’.
Met videomapping-technologie projecteerden PSV en PUMA de shirtpresentatie op één van de meest toonaangevende musea voor moderne en hedendaagse kunst en vertelden via het blokkenpatroon over de geschiedenis van de club, de Brabantse roots, onze supporters, de rijkheid van de sport en de jeugd, onze sterren van morgen.
Bij het event waren tientallen supporters aanwezig. De show werd wereldwijd uitgezonden via een online livestream.
Eigenzinnige presentatie
Met de eigenzinnige lichtpresentatie willen PSV en PUMA de identiteit van de club, het sportmerk en de Brainportregio eer aan doen en benadrukken. Beiden zijn de eersten die videomapping-technologie gebruiken om het tenue van een professionele voetbalclub te presenteren.