ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep committeren zich voor langere tijd als Premium Partner aan PSV. De drie bedrijven uit Metropoolregio Brainport Eindhoven hebben zich voor nog minimaal drie jaar verbonden aan het unieke samenwerkingsverband, dat zichtbaar op het shirt van PSV wordt uitgedragen. ‘Wij gaan met elkaar door om de regio nog sterker te maken’, zegt Algemeen Directeur Toon Gerbrands van PSV.
Uniek samenwerkingsverband gaat door
“De samenwerking tussen deze topbedrijven en PSV wordt door velen gezien als het ultieme voorbeeld van hoe we als één regio samen de wereld veroveren”, reageert de algemeen directeur van PSV. “Uit onderzoek bleek al dat Brainport Eindhoven steeds meer bekend staat als een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving. Dat maakt ons trots. Daarbovenop willen we meer onderstrepen dat Brainport Eindhoven van en voor iedereen is, net als PSV. We willen dat meer mensen trots zijn om bij Brainport Eindhoven te horen. Deze drie partijen gaan zich daar samen met de andere partners en PSV hard voor maken de komende jaren.”
Van en voor iedereen
In 2020 kondigde Philips aan hun commitment met het Brainportpartnership te verlengen. Later trad Royal Swinkels Family Brewers toe tot de unieke constructie. ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep verbonden zich drie jaar geleden gelijktijdig met Philips en High Tech Campus Eindhoven aan het wereldwijd unieke samenwerkingsverband. Samen hebben de partijen de ambitie om de Brainportregio in de breedste zin van het woord te ontwikkelen. Dankzij het partnership is de bekendheid van de metropoolregio al enorm gegroeid. Alle partners willen de komende jaren verder bouwen aan een nog sterker Brainport Eindhoven en leggen de focus daarbij op alle inwoners van de regio. Iedereen moet van de groei kunnen profiteren. “Nu de naamsbekendheid gestegen is, kunnen we verder bouwen aan de realisatie van onze doelstellingen op het gebied van het werven en behouden van de beste mensen en hardste werkers voor onze regio”, zegt Peter Wennink namens ASML. “We willen dat iedereen zich hier onderdeel van Brainport voelt.”
Allemaal vitaal
Op het gebied van armoedebestrijding, vitaliteit, terugdringen van werkloosheid, kansen voor kinderen en sociale cohesie willen de Premium Partners verder bouwen. “Eén van onze doelen is een regio waar de mensen zich nóg fitter, vitaler en dus gezonder voelen”, reageert Colette Cloosterman - van Eerd CCO van Jumbo Supermarkten. “We hebben onze kennis en expertise samengebracht op een informatief en inspirerend platform met onderwerpen over bewegen, goede voeding en slapen. Daarnaast gaan we onze initiatieven om de vitaliteit van de regio te vergroten via #BrainportVital verder uitbouwen. Als partners geloven wij namelijk in de meerwaarde van het delen van kennis, zoals in onze regio continu gebeurt.”
Kracht door samenwerking
Willem van der Leegte, president-directeur VDL Groep wil de regio blijvend ontwikkelen. “Maatschappelijk bezig zijn, en gezamenlijk de regio versterken, past goed bij VDL Groep. Over de assen van talent, vitaliteit en trots hebben wij samen met onze partners de afgelopen jaren met veel enthousiasme uiteenlopende activiteiten georganiseerd die de bekendheid van onze Brainportregio in binnen- én buitenland veel goed hebben gedaan. Met onze kracht door samenwerking zullen we de komende periode deze aanpak verder uitbouwen. Daarnaast moeten de inspanningen er ook op gericht zijn dat nog meer mensen in onze geweldig innovatieve regio kunnen voelen dat we met z’n allen elke dag weer ons best doen om onze regio beter, gezonder, duurzamer én succesvoller te maken. Iedereen moet onderdeel kunnen zijn van Brainport, want Brainport is er voor iedereen.”