Business | PSV sluit internationaal partnerschap met Eleven Sports Media

Business | PSV sluit internationaal partnerschap met Eleven Sports Media
4 min

PSV heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de prominente Britse sportpartner Eleven Sports Media, waarbij het een alles omvattend partnerprogramma voor het lokale bedrijfsleven in Eindhoven heeft ontwikkeld. Door deze overeenkomst is PSV de eerste club in Europa die profijt heeft van de door Eleven ontwikkelde technologie voor betrokkenheid onder fans. Daarnaast wordt het bedrijf ‘official trainings-kitpartner’ van Jong PSV.

Eleven, diep geworteld in de Engelse Premier League en sinds kort ook betrokken bij verschillende teams uit de National Football League en de Major League Soccer in Amerika, heeft een bekroond samenwerkingsmodel ontwikkeld dat kleine tot middelgrote bedrijven de gelegenheid biedt om zich te verbinden met hun lokale sport teams, d.m.v. een beproefde mix van branding en ervaringsgerichte- en activeringsdiensten.

Het Philips Stadion is de eerste locatie in Europa waar Eleven de innovatieve StadiumTV en StatTV platforms heeft geïnstalleerd, die de beleving van de wedstrijd vergroten. Op de plekken waar de fans bijeenkomen en in het horecagedeelte kunnen de supporters de wedstrijd volgen. Het is een meeslepende ervaring waarbij ze een grote verscheidenheid aan wedstrijd- en spelersstatistieken ontvangen.

Entertainment op plekken waar fans bijeenkomen

Frans Janssen, Commercieel Directeur, is enthousiast over de samenwerking: “We zijn ongelofelijk blij dat wij de eerste club in Europa zijn die een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten met Eleven. We hebben altijd gehoopt dit te kunnen bewerkstelligen, waarbij we de mensen in de regio verbinden met de club waar we zo trots op zijn. Eleven brengt entertainment naar de plekken waar de fans bijeenkomen. Dat is iets nieuws voor onze supporters.”

Matt Cairns, oprichter en CEO van Eleven Sports Media, vervolgt: “We zijn erg trots dat wij het gelokaliseerde partnerschapsmodel bij PSV introduceren. Het is de eerste stap die wij op het Europese vasteland maken. Onze oplossing bleek veel succes te hebben in competities over de hele wereld en wij weten dat ons concept van grote waarde voor het lokale bedrijfsleven kan zijn. PSV is voor ons de perfecte match. Eleven en PSV delen dezelfde normen en waarden en Eleven is net als Eindhoven een pionier in vernieuwing.”

“Als je een nieuwe markt aanboort, is het heel belangrijk dat alle fans toegang hebben tot onze technologie. Dankzij recente systeemupgrades kunnen wij ons platforms voor de betrokkenheid onder fans in meerdere talen leveren, waarbij wij de supporters voorzien van de best mogelijke beleving van de wedstrijd.” Naast het programma voor kleine bedrijven en de technologie voor betrokkenheid onder fans, speelt het bedrijf ook een prominente rol bij Jong PSV als officiële Trainingskleding-partner.

Official trainings-kitpartner

“Het is voor ons een eer om samen te werken met een van de beste en meest succesvolle voetbalacademies ter wereld. De lijst van grote spelers die alle jeugdelftallen van PSV hebben doorlopen is zeer groot en wij zijn heel blij dat onze naam op de training wear van toekomstige sterren van Jong PSV prijkt en dat wij een belangrijke rol bij de ondersteuning van deze ploeg mogen spelen", vertelt Cairns.

Janssen besluit: “Het is onze ambitie dat deze samenwerkingsovereenkomst nog meer gestalte krijgt. Het is een overeenkomst voor de lange termijn. Het aanleveren van het programma voor het lokale bedrijfsleven, onze schare trouwe supporters en de lokale gemeenschap, kan wat ons betreft niet vroeg genoeg plaatsvinden.Voor meer informatie over Eleven Sports Media, klik hier.