PSV heeft concrete plannen om de toegang tot het Philips Stadion verder te moderniseren. In januari start daarom een pilot die bij succes volgend seizoen resulteert in een nieuw digitaal toegangssysteem via een app op de telefoon.
Met fysieke seizoenkaarten, papieren tickets en pdf's of foto's op telefoons is er momenteel geen eenduidige, duurzame manier om het stadion in te komen. Dat zorgt ervoor dat PSV niet iedereen even goed kan faciliteren en dat de rijen voor de toegangspoortjes soms onnodig lang zijn. Niet meer van deze tijd, vindt PSV, net als een aantal andere clubs die ook testen met het nieuwe systeem.
De app stelt supporters gemakkelijk in staat hun plaats over te dragen aan familie of vrienden of eenvoudig aan te bieden via PSV Resale. Het aantal lege stoeltjes wordt zo teruggedrongen. De app is bovendien minder fraudegevoelig dan sommige oplossingen die nu gebruikt worden. Omdat het systeem persoonsgebonden is via een eenmalige koppeling met een ID-bewijs houdt PSV een beter overzicht van wie er in het stadion te gast is. Zo behoort zwarthandel dadelijk steeds meer tot het verleden.
"Wij zijn ervan overtuigd dat dit een goede volgende stap is om onze bezoekers gastvrij en veilig te blijven ontvangen", zegt Marcel Brands, Algemeen Directeur van PSV. "De app biedt ons ook de mogelijkheid om supporters rechtstreeks te berichten als er relevante ontwikkelingen rondom hun wedstrijdbezoek zijn. Hiermee brengen we ons serviceniveau omhoog en voldoet het aan de wensen van deze tijd."
Wie een smartphone op zak heeft, heeft straks ook automatisch zijn toegangsbewijs bij de hand. Voor supporters zonder smartphone creƫert de afdeling kaartverkoop van PSV een alternatieve oplossing.
PSV hanteert voor uitwedstrijden tot tevredenheid van alle betrokkenen al een vergelijkbaar systeem van persoonsgebonden toegang. Voor de introductie in het Philips Stadion trekt de club op met PSV Klankbord, zowel in de totstandkoming van de plannen als in de uitrol van de pilot.
PSV test het systeem in eerste instantie met eigen medewerkers. Supporters die in de pilot betrokken worden ontvangen daarover persoonlijk bericht.