De prijswinnende website van PSV wordt op 10 januari vervangen door een nieuwe versie. De online omgeving van PSV wordt voorzien van de nieuwste technieken en krijgt een visuele upgrade. Daardoor is de club ook online de komende jaren een voorloper op het gebied van technologie.
Mobile first
Bezoekers bevinden zich straks in een compleet gepersonaliseerde omgeving, waar op basis van data, gebruikersvoorkeuren en interessegebieden de juiste en meest relevante informatie wordt gepresenteerd. Daarnaast krijgt de website een flinke visuele upgrade, wordt de gebruikerservaring een stuk intuïtiever en mobielvriendelijker en wordt het aantal pagina’s verminderd. Bestaande informatie blijft gewaarborgd en moet snel gevonden kunnen worden, omdat de website een bron van informatie(bevestiging) is voor fans.
Liveblog
De wedstrijdpagina wordt uitgebreid met een interactieve liveblog, waar bezoekers compleet up-to-date blijven aangaande wedstrijden. Zowel voor, na als tijdens de duels van PSV vind je er alles wat je moet weten op basis van livestats: selectienieuws, hoogtepunten, foto’s, polls en nog veel meer. Daarnaast wordt er een brug geslagen tussen de site en social media, waardoor alles in één omgeving te vinden is. Het wordt daarmee dé plek om wedstrijden van een afstand te volgen, en ook voor stadionbezoekers en televisiekijkers is het een toevoeging aan de beleving.
Vertaling
Naast alle toevoegingen en upgrades zet PSV ook de volgende stap op het gebied van vertaling. Voor de Engelse en Spaanse versie wordt gebruikgemaakt van een nieuwe AI-vertaaltool: Clonable. Zonder de tussenkomst van mensen is de PSV-site geheel en zonder vertraging toegankelijk in drie talen.
Van aanbodgericht naar vraaggestuurd
PSV lanceert haar nieuwe website in samenwerking met GX, specialist in digital marketing software en services. “Het nieuwe psv.nl transformeert van aanbodgericht naar vraaggestuurd. Dat is voor een voetbalclub baanbrekend. Door slimme personalisatie op basis van data bieden we iedere PSV-supporter zijn of haar eigen, persoonlijke ervaring. Ook digitaal. Het is geweldig om PSV te helpen met het realiseren van deze ambitie!”, aldus Willem Rossieau, CEO van GX.
Prijzen
PSV en GX werken al meer dan 15 jaar samen aan fan engagement op digitale PSV-kanalen. Met succes: de afgelopen jaren is de online omgeving van PSV meermaals in de prijzen gevallen. Zo werd verleden jaar de titel van beste site in de categorie ‘voetbalclubs’ in de wacht gesleept. In 2019 was PSV zelfs de grote winnaar op de Website van het Jaar-gala. “Om ook in de toekomst toonaangevend te zijn, krijgt de clubsite een flinke upgrade, geheel in lijn met de innovatieve natuur van de club”, vertelt coördinator digitale platformen Jörgen van der Meulen.