Brainport Eindhoven haalt eenmalig de naam ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ van het shirt van PSV en vervangt dit door ‘het verhaal achter het shirt’. Daarmee heeft het partnership een wereldprimeur met de langste shirtopdruk ooit.
In maar liefst dertien tekstregels wordt het verhaal achter de samenwerking tussen de Nederlandse topbedrijven Philips, ASML, VDL Groep, Jumbo Supermarkten, High Tech Campus Eindhoven en PSV vertelt. Spelers en oud-spelers over de hele wereld hebben zich aan het verhaal verbonden door het exclusieve shirt te tekenen. Deze shirts worden aan supporters van PSV ter beschikking gesteld door middel van een win-actie op Onsverhaalachterhetshirt.nl
“Dit is het verhaal van de club waar we trots op zijn, maar ook de kracht van Brainport. In goede en in slechte tijden steunen wij elkaar. Want samenwerken zit in onze natuur. Door middel van deze innovatieve samenwerking kunnen we dat aan nog meer mensen laten zien”, aldus Paul van Nunen, directeur Brainport Development. “De samenwerking tussen de vijf bedrijven, Brainport en PSV is uniek. Sinds de zomer zijn we druk bezig om daar inhoudelijk verder invulling aan te geven. Deze campagne is voor ons de aftrap van de concrete projecten waarvan de resultaten de komende periode voor iedereen zichtbaar zullen worden.”
'Samenwerken zit in onze natuur'
De vijf bedrijven delen een grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent. Daarnaast willen ze gezamenlijk investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners van Brainport Eindhoven, zodat de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio wordt versterkt. Met behulp van PSV als verbindende factor.
PSV-iconen en ambassadeurs Ji-Sung Park (Zuid-Korea), DaMarcus Beasley (Verenigde Staten), Sun Xiang (China), Luuk de Jong (vanuit Spanje), Kalusha Bwalya (Zambia), Ritsu Doan (Japan), Francisco Rodriguez en Carlos Salcido (Mexico) wisten in de aanloop naar de wedstrijd tegen FC Twente in het Philips Stadion al de aandacht te vestigen op deze bijzondere actie. “Toen ik naar Nederland kwam wist ik niet veel van Eindhoven”, vertelt Carlos Salcido. “Maar al snel kwam ik erachter dat het een hele bijzondere regio is. In Eindhoven bedenken en maken ze dingen die je over de hele wereld tegenkomt. Daar kan iedereen trots op zijn.”
Metropoolregio Brainport Eindhoven
Onder de naam ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ hebben de Nederlandse topbedrijven Philips, ASML, VDL Groep, Jumbo Supermarkten, High Tech Campus Eindhoven zich met ingang van seizoen 2019-2020 als premium partner verbonden aan PSV. De bedrijven hebben de ambitie om samen de regio Brainport Eindhoven nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie.
‘Eendracht maakt macht’. Dat is het verhaal van onze club, maar ook de kracht van deze regio. Onze regio. Want samenwerken zit in onze natuur. Dat had Philips ruim 125 jaar geleden al goed door. In technologieregio Brainport Eindhoven werken we als denkers en als doeners slim samen. Er is geen plek ter wereld waar per dag zoveel nieuwe ideeën ontstaan als hier. Samen verzinnen en maken we complexe machines en vernieuwende producten die de wereld beter maken. Niet voor niets worden we de slimste regio ter wereld genoemd. Terwijl wij kijken hoe dingen nóg beter kunnen, kijkt de wereld naar de manier waarop we dat doen. Brainport Eindhoven is namelijk de plek waar we elkaar helpen vooruit te komen. Waar bedrijven nieuwe banen creëren op alle niveaus. En waar we allemaal op onze eigen manier een steentje aan willen bijdragen. Dus voor wie zich afvraagt waarom niet het logo van Philips, ASML, VDL Groep, Jumbo Supermarkten of High Tech Campus Eindhoven op de borst van onze trots PSV staat is het antwoord simpel: de samenwerking tussen deze topbedrijven en PSV is het ultieme voorbeeld hoe we als één regio samen de wereld veroveren. Nu en in de toekomst, op het veld en daarbuiten en met iedereen die hier woont. Want Brainport is van ons allemaal, net als ons PSV. Dit is Brainport Eindhoven. En dit is ons verhaal.